توضیحات

ویرایش
نَسیم‌شهر با نام قدیمی اکبرآباد شهری در مرکز بخش بوستان شهرستان بهارستان استان تهران است که دارای چند روستا به نام‌های خیرآباد, وجه آباد,اسماعیل اباد, کُلمه,حصارک,همدانک,اورین-تاجیک و شهرک جدید جعفری و مهر میباشد.
در سال‌های گذشته این شهر از توابع شهرستان رباط کریم بود. اما با توجه به موقعیت مواصلاتی که از شمال غرب به ازاد راه تهران-ساوه از جنوب به جاده قدیم ساوه و از شرق به جاده کهنز که جاده صنعتی و ارتباطی شهریار- رباط کریم است و به دلیل موقعیت‌های مناسب برای جذب سرمایه گذاری و جمعیت جوان و زمین‌های تجاری و ایجاد چندین کارخانه و به وجود امدن شهرک صنعتی برای ایجاد اشتغال زایی برای جوانان باعث شده است که این شهر به مرکز شهرستان تازه تاسیس بهارستان گردد.
از مکانهای تاریخی این شهر میتوان به مسجد جامع روستای اورین که اغلب مردم این روستا بومی هستند و همچنین درخت تاریخی در وجه اباد اشاره کرد.
درخت کهنسالی با تنه 10 و نیم متری در درمحله وجه آباد نسیم شهر ،قرار دارد که عظمت آن نشان از قدمت این محله و شهر دارد.
این ...مشاهده کامل متن درخت که از نوع چنار است ، دارای عمری معادل۷۰۰سال است و دور تنه آن بیش از ده و نیم متر است .
علاوه بر جنبه تاریخی ، این درخت یکی از جنبه‌های زیستی و محیطی نسیم شهر است .
منبع:
http://rbt-ghaem.ir/shownews.php?idnews=163713
http://fa.wikipedia.org
http://rmgm.blogfa.com
http://www.nasimshahrnews.ir
درخت کهنسال وجه آباد

درخت کهنسال وج...

نَسیم‌شهر با نام قدیمی اکبرآباد شهری در مرکز بخش بوستان شهرستان بهارستان استان تهران است که دارای چند روستا به نام‌های خیرآباد, وجه آباد,اسماعیل اباد, کُلمه,حصارک,همدانک,اورین-تاجیک و شهرک جدید جعفری و مهر میباشد. در سال‌های گذشته این شهر از توابع شهرستان رباط کریم بود. اما با توجه به ...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب