توضیحات

ویرایش
دالاهو واژه‌ای با ریشه کردی می‌باشد که به از ترکیب «دال» و «آهو» تشکیل شده است. دال به معنای عقاب و آهو نیز با زبان پارسی ریشه مشترک دارد، همچنین به تعابیر دیگر دالاهو به معنای لانه عقاب نیز آمده است.
دالاهو منطقه‌‌ای جنگلی-کوهستانی (از نوع جنگل‌های زاگرسی) می‌باشد که در نزدیکی شهرستان کرند غرب (استان کرمانشاه) واقع شده است.
رشته کوه دالاهو در غرب ایران ودراستان کرمانشاه مابین شهرستان‌های دالاهو، اسلام آباد، سرپل ذهاب و اورامانات و جوانرود قرارگرفته است.
ازکوه‌های بلند این رشته کوه میتوان به کوه نسار با2223 متر ارتفاع در کرندغرب، کوه شوا با 2300 متر ارتفاع در کرندغرب، کوه قلعه قاضی در منطقه گهواره با2200 متر ارتفاع وکوه نوا (کوه نور) به ارتفاع 2450 متر در کرند غرب و کوه دالاهو با حدود 2800 متر ارتفاع در حدفاصل کرند ومنطقه جوانرود ...مشاهده کامل متن اشاره کرد.
آب وهوای این رشته کوه در زمستانها سرد وپربرف است وگاهی ارتفاع برف در دالاهو به بیش از 6 متر میرسد، میزان بارندگی دراین رشته کوه بین 600 تا900 میلمتر درنوسان است و همین بارندگی خوب سبب ایجاد رودخانه دایمی وپرآب الوند و تعدادی از سرشاخه‌های رودخانه‌های زمکان وسیروان در منطقه پاوه است.
منطقه دالاهو با داشتن مناطق گردشگری و تفریحی چون سراب کرند، سراب شالان یا ریجاب و در زبان محلی ریژاو و سرابهای دیگری ازجمله سراب قلعه زنجیر و سراب رشمینه، و جود آبشار زیبای ژالگه در کنار جنگلهای زیبا و بکر بلوط و آثار تاریخی و فرهنگی مهمی چون مجموعه قلعه یزد گرد، مقبره ابودجانه و مسجد عبدالله ابن عمر لقب نگین غرب کشور را به درستی ازآن خود کرده است.
در این منطقه زیبا وجود روستاهای شالان، با آب و هوایی دلپذیر در فصل بهار و و جود رودخانه الوند در داخل روستا در کنار سایر روستاهای این منطقه ازجمله روستای حریر و سرخه دیزه پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به منطق گردشگری دارند و ایجاد امکانات مناسب و درخور در کنار اطلاع رسانی درست به این امر کمک شایانی می‌کند.

منبع:
kermanshah.irna.ir
http://vazeh.com/n-8949229
http://www.salas-pic.ir/
http://fastnews.ir/
http://geoclass7.blogfa.com/post-5.aspx
چشمه ریزه

چشمه ریزه

چشمه ریزه در مسیر جوانرود به ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه حدود 10 کیلومتر مانده به تازه آباد واقع شده است. فاصله چشمه ریزه تا کرمانشاه نزدیک به ۱۳۵کیلومتر می‌باشد. آب این چشمه شفا بخش است و هرکسی به تناسب نوع سنگ کلیه از این آب گوارا و شفا بخش،نوشیده و مقداری فعالیت نموده است و از ...

اطلاعات | نقشه
سراب مامیشان

سراب مامیشان

ثلاث باباجانی با برخورداری از توپوگرافی متنوع دارای رویشگاههای جنگلی مرتعی است که عموما از بلوط ایرانی تشکیل شده که شامل گونه‌های مختلف پسته وحشی (بنه)، بادام کوهی (ارژن) ، آلبالوی وحشی، گلابی وحشی، بلوط ، مازو ، زالزالک ، ارغوان ، انار و گردو میباشد. در کنار مسیر رودخانه‌های این شهرست...

اطلاعات
روستای هلول

روستای هلول

هلول نام روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی است. جمعیت این روستا که در دهستان زمکان قرار دارد، براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰ ، ۶۰۰نفر (۱۰۵خانوار) بوده‌است. روستای زیبای هلول در قسمت جنوبی کوه بندی گز و در قسمت جنوب غربی کوه ژاله استقرار یافته است. بیشتر زمی...

اطلاعات | نقشه
کوه دالاهو

کوه دالاهو

دالاهو واژه‌ای با ریشه کردی می‌باشد که به از ترکیب «دال» و «آهو» تشکیل شده است. دال به معنای عقاب و آهو نیز با زبان پارسی ریشه مشترک دارد، همچنین به تعابیر دیگر دالاهو به معنای لانه عقاب نیز آمده است. دالاهو منطقه‌‌ای جنگلی-کوهستانی (از نوع جنگل‌های زاگرسی) می‌باشد که در نزدیکی شهرستا...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب