توضیحات

ویرایش
آدرس : 110 کیلومتری غرب اصفهان. چادگان. روستای آبادچی
«سد زاینده رود» بر زاینده بر رود در استان اصفهان ساخته شده است. در 110 کیلومتری غرب اصفهان در کنار شهر «چادگان» قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 2000 متر است.
سرچشمه زاینده رود به شکل حوضی مدور با مساحت سیصد زرع است که به «چشمه جانان» معروف است. زاینده رود نام‌های دیگری هم دارد از جمله: «زنده رود، زندک رود، زرینه رود، زند رود» دلیل نام زایندگی بر آن بدین خاطر است که در مسیر حرکت خود در عبور از چشمه‌ها و رودخانه‌ها بر آب آن افزوده می‌شود.
سد زاینده رود در منطقه کوهستانی آبادچی واقع شده که «پلاژها» و امکانات اطراف آن مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرد و امکانات «قایقرانی و ماهیگیری» در دریاچه این سد وجود دارد.
زاینده‌رود از محل پل کله به بالا در ناحیه لنجان استان اصفهان آبی پاکیزه‌تر و سردتر داشت و همین آب پاک و سرد در گذشته ...مشاهده کامل متن امکان حیات و رشد ماهی قزل‌آلای رنگین کمان را در آب زاینده‌رود فراهم ساخته بود.
ماهیگیران می‌توانند برای صید قزل‌آلا و کپور و زردک و انجام ورزش ماهیگیری به این منطقه سفر کنند. ماهیگیری در کنار زاینده‌رود و زیر سایه درختان میوه باغ‌های اطراف آن لذت بخش برای ماهیگیران تفریحی سرگرم‌کننده و جذاب به‌نظر می‌رسد.
میوه‌های درشت روی درختان و همراهی با مردمان مهربان و خونگرم ساکن روستاهای همجوار این رودخانه شرایط تفریحی خوبی را برای گردشگران فراهم ساخته است.

منابع:

http://fa.wikipedia.org
http://www.esfahanemrooz.ir
http://khalilsafari.blogfa.com/post/7
http://geotourism.gsi.ir/Main/Lang_fa/Page_21/PhenomenonId_15/StateId_4/Action_Phenom
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=258732
دریاچه سد زاینده رود

دریاچه سد زاین...

«سد زاینده رود» بر زاینده بر رود در استان اصفهان ساخته شده است. در 110 کیلومتری غرب اصفهان در کنار شهر «چادگان» قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 2000 متر است. سرچشمه زاینده رود به شکل حوضی مدور با مساحت سیصد زرع است که به «چشمه جانان» معروف است. زاینده رود نام‌های دیگری هم دارد از جم...

اطلاعات | نقشه
دهکده تفریحی زاینده رود

دهکده تفریحی ز...

«دهکده تفریحی زاینده رود» در کنار سد زاینده رود و در فاصله 15 کیلومتری دریاچه پشت سد قرار دارد. این دهکده فرهنگی- تفریحی وسعتی در حدود 138 هزار هکتار دارد. در چادگان خانه تاریخی دکتر صالحی، در فاصله 5 کیلومتری از دهکده فرهنگی تفریحی زاینده رود قرار گرفته است. این دهکده دارای ویلاه...

اطلاعات | نقشه
آرامگاه کاوه آهنگر

آرامگاه کاوه آ...

روستایی در استان اصفهان با نام «مشهد آهنگران» یا «مشهد کاوه» وجود دارد که با توجه به نام روستا زادگاه کاوه آهنگر است و آرامگاهی در این روستا وجود دارد که آرامگاه کاوه آهنگر و فرزندانش است. کاوه آهنگر قهرمان اساطیری ایران باستان است که نامش بارها در شاهنامه فردوسی و قیام او بر علیه ضحا...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب