توضیحات

ویرایش
صمغ آباد از هشتاد پارچه آبادی طالقان است که در گذشته به عنوان آخرین روستای طالقان بوده که جاده ماشین رو داشته است ، به همین دلیل کلیه امکانات (بانک ، مرکز بهداشتی ، مدرسه و ... ) در این روستا گرد هم آمده بود .
کلیه مسافران روستا‌های بعد از صمغ آباد به وسیله کاروان‌های موجود با حیوانات ادامه مسیر را طی می‌نمودند .
پس از گذشت سالیان و مهاجرت ساکنین این روستا به سمت شهر‌های بزرگ ، از جمله تهران ، جمعیت این روستا کم شد و امکانات این روستا را به روستا‌های مجاور انتقال دادند .
راههای اصلی :
طالقان ـ آبیک : از طریق جوستان - شهرک زیدشت ـ گردنه ابراهیم آباد ـ صمغ آباد ـ زیاران . سه راهی قشلاق -(بزرگراه کرج - قزوین)
این راه تنها راه ورودی جاده ای است که از محورهای ارتباطی کرج- قزوین (بعد از کارخانه سیمان آبیک) منشعب می‌شود و پس از ...مشاهده کامل متن عبور از روستاهای زیاران ، صمغ آباد و روستای ابراهیم آباد با عبور از گردنه ایراهیم آباد به بخش طالقان منتهی می‌شود.
راه طالقان ـ قزوین : از طریق کلارود ـ آنگه و حاجی آباد و قزوین
راه طالقان ـ گچسر (جاده چالوس-کرج) : از طریق جوستان ـ گته ده ـ آزاد بر-گچسر
راه‌های دسترسی فرعی
راه طالقان ـ قزوین : از طریق کما کان ـ کلانک ـ فشکلدره
راه طالقان ـ چالوس : از طریق جوستان ـ آسکان ـ سیاه بیشه ـ گردنه چم ـ دزد بن (دیز بن)
راه طالقان ـ تنکابن : از طریق جوستان ـ مهران ـ گردنه صاد ـ آبگرم دهستا ن سه هزار
در گذشته این روستا دارای کدخدا بوده ، آخرین کدخدای این روستا "کدخدا محمد شعبانی صمغ آبادی" بوده ، آرامگاه ایشان در جوار امامزاده خرجام می‌باشد .
زبان مردم این روستا تاتی می‌باشد , اقوام بومی این روستا شعبانی صمغ آبادی ، قورچیان ، صفی صمغ آبادی ، صمغ آبادی، شعبانی، برزگر،شاهگلدی، باقری،خدایاری می‌باشند.
منبع:
http://mohsen1966.blogfa.com/8711.aspx
http://samghabad.blogfa.com/
http://www.iranvillage.ir/article-655--0-0.html
http://wikiroosta.ir/
مقبره رئیس المجاهدین آبیک

مقبره رئیس الم...

مقبره رئیس المجاهدین در ۲۵ کیلومتری جاده قزوین- تهران در شهرستان آبیک قرار دارد شادروان میرزا حسن شیخ‌الاسلام فرزند مرحوم میرزا مسعود شیخ‌الاسلام، از علمای برجسته قزوین در عهد ناصرالدین شاه بود ,وی رهبری آزادی‌خواهان و مشروطه‌طلبان قزوین را بر عهده داشت و به دلیل براندازی نظام استبداد...

اطلاعات
روستای چناسک

روستای چناسک

روستای چناسک در شمال شرق شهر قزوین قرار دارد و از غرب با روستای زرجه بستان و از شمال غرب به منطقه الموت همجوار است. این روستا در شرق با روستاهای نوده کیاده وقریب مزرعه ودر شمال با امرودک پرگه وسایین دره و در جنوب با روستای شکرناب همسایه است. در شمال روستای چناسک کوهی وجود دارد که راه...

اطلاعات | نقشه
صمغ آباد

صمغ آباد

صمغ آباد از هشتاد پارچه آبادی طالقان است که در گذشته به عنوان آخرین روستای طالقان بوده که جاده ماشین رو داشته است ، به همین دلیل کلیه امکانات (بانک ، مرکز بهداشتی ، مدرسه و ... ) در این روستا گرد هم آمده بود . کلیه مسافران روستا‌های بعد از صمغ آباد به وسیله کاروان‌های موجود با حیوانات ...

اطلاعات | نقشه
روستای زرگر

روستای زرگر

همه ما ممکنه روستاهای خیلی زیبایی رو تو اقصی نقاط ایران دیده باشیم و بهشون سفر کرده باشیم، ولی مطمئنا، کمتر کسی ممکنه بدونه که تو 100 کیلومتری غرب تهران، تو شهرستان آبیک استان قزوین، یه روستای عجیب هست، که یه قصه خیلی جالب داره، اونم اینه که اهالی این روستا، به زبون لاتین می‌نویسن و به...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب