توضیحات

ویرایش

موزه هنر اتریش که یک سازه غول پیکر به شکل قطره است، نمونه درخشان ساختمان‌های دوستدار محیط زیست و پلی بین گذشته و مدرنیته محسوب می‌شود. موزه هنر شهر گراتس (Kunsthaus Graz) یک سازه فوق مدرن و سازگار با محیط زیست است؛ ساختمان این موزه در کرانه غربی ساحل رودخانه مور (Mur) در مرکز تاریخی شهر در مساحتی به وسعت دو هزار و 500 متر مربع احداث شده است.
بنای این موزه شبیه یک قطره غول پیکر ساخته شده است که یک هزار و 288 پنل شیشه ای آکریلیک نیمه شفاف آن را پوشش داده‌اند و منبع نور را در زیر پوست خود جای داده است.
در زیر این پوسته لعابی و درخشان بیرونی، پنل‌های فتوولتائیک داخلی تعبیه شده‌اند که ضمن تأمین انرژی مورد نیاز ساختمان، اثرات زیست محیطی را به حداقل می‌رسانند.
این سازه که نقطه عطفی در معماری مرکز شهر محسوب می‌شود، پذیرای نمایشگاه هنرهای معاصر، رسانه‌های جدید و رویدادهای مهم فرهنگی اروپا است.
طرح این موزه توسط «پیتر کوک» و «کایلن فورنیه» از گروه معماری Realities:united طراحی شده است.

منبع:http://isna.ir/

موزه هنر گراتس

موزه هنر گراتس

موزه هنر اتریش که یک سازه غول پیکر به شکل قطره است، نمونه درخشان ساختمان‌های دوستدار محیط زیست و پلی بین گذشته و مدرنیته محسوب می‌شود. موزه هنر شهر گراتس (Kunsthaus Graz) یک سازه فوق مدرن و سازگار با محیط زیست است؛ ساختمان این موزه در کرانه غربی ساحل رودخانه مور (Mur) در مرکز تاریخی شهر...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب