توضیحات

ویرایش

هوی آن یک شهر تاریخی در ویتنام است که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده و با میزبانی از روزانه هزاران گردشگر به مقصد جدید گردشگری این کشور تبدیل شده است.
این شهر تاریخی در 650 کیلومتری جنوب شهر هانوی - پایتخت ویتنام - قرار گرفته است، در قرن‌های گذشته یکی از بنادر مهم آسیا بوده و به عنوان پایتخت تجاری ویتنام هزاران اثر تاریخی شامل خانه‌های زیبا، بازار قدیمی، قصرهای بزرگ و معابد ارزشمند را در خود جای داده که همگی آنها ارزش تاریخی بالایی دارند.«هوی آن» که در قرن 18 میلادی در روزهای اوج رونق‌اش داشت، در سال 1999 در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید و طبق آمار در سال 2012 روزانه به طور متوسط میزبان 6500 گردشگر بود.
شهر قدیمی «هوی‌آن» با بناهایی زیبا، نمایشگری زنده از معماری شهرهای قدیمی در شرق است که در کنار معابد چینی، پل سرپوشیده ژاپنی، مغازه‌های چوبی، خانه‌های فرانسوی و کانال‌های قدیمی که هرکدام معماری منحصر به فرد و کهن یک کشور را در خود جای داده است زیبایی شهر را دو چندان می‌کند.
سواحل رودخانه در این شهر قدیمی که با فانوس‌هایی روشن می‌شود بهترین بخش برای گشت و گذار در شب است.
موزه‌های بسیاری در این قسمت از شهر وجود دارد که تاریخ و فرهنگ مردم را روایت می‌کند که از جمله‌ی آنها موزه تجارت سفالگری، موزه فرهنگ اقوام، موزه تاریخ و فرهنگ، موزه «سای هون» هستند که هر کدام بخشی از فرهنگ ترکیبی شرقی و غربی این شهر را نشان می‌دهند.
علاوه بر موزه‌ها، تئاتر سنتی، کارگاه صنایع دستی و قایق‌های به شکل «قو»ی روی رودخانه از دیگر دیدنی‌های این شهر به شمار می‌روند.
شهر تاریخی «هوی‌آن» نمونه‌ای منحصر بفرد و به خوبی محافظت شده از بنادر سنتی منطقه‌ی آسیای جنوب شرقی است که در امتزاج فرهنگی ملل و اقوام منطقه نقش مهمی داشته است.
در حقیقت هوی‌آن تنها شهر بندری ویتنام با این خصوصیات است که سالم و دست نخورده باقی مانده و از گزند برنامه‌های توسعه‌ی اقتصادی گهگاه مخرب جان سالم بدر برده است.
سازمان جهانی یونسکو نیز به همین علت، این ناحیه را در فهرست میراث جهانی خود ثبت کرده و به دقت بر حفظ و نگهداری آن نظارت می‌کند.
حق ورودی برای ساختمان‌های تاریخی این ناحیه در حدود ۶ دلار است که با این بلیط می‌توانید به پنج بخش شامل یک موزه، یک خانه قدیمی، یک تالار بزرگ، یک کارگاه پارچه‌بافی یا سالن نمایش و موسیقی و یا تئاتر و همینطور پل ژاپنی یا معبد گوان کونگ سر بزنید.
این بلیط‌ها در ورودی‌های شهر و برخی از اماکن تاریخی نیز فروخته می‌شوند.

منبع:http://www.isna.ir/

معبد لیتریچر

معبد لیتریچر

معبد لیتریچر یا ادبیات متعلق به پیروان کنفوسیوس بوده و اولین دانشگاه ویتنام محسوب می‌شود. این معبد در سال ۱۰۷۰ میلادی ساخته شده و نمونه‌ای فوق‌العاده از معماری سنتی ویتنام را در معرض نمایش گذاشته است. ضمن اینکه یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های این کشور محسوب می‌شود. منبع:http://www.te...

اطلاعات | نقشه
محله‌ی قدیمی هانوی

محله‌ی قدیمی ه...

محله‌ی قدیمی هانوی حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد،نکته‌ی جالب توجه ای که در این منطقه وجود دارد بافت فرسوده‌ای است که نشانه‌های معماری فرانسوی در آن به چشم می‌خورد.بازارهای زیادی در این منطقه وجود دارد که اجناس را به قیمت ارزانی می‌فروشند. از فروشگاه‌های طلا و نقره گرفته تا پوشاک و لوازم آرا...

اطلاعات | نقشه
هوی آن

هوی آن

هوی آن یک شهر تاریخی در ویتنام است که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده و با میزبانی از روزانه هزاران گردشگر به مقصد جدید گردشگری این کشور تبدیل شده است. این شهر تاریخی در 650 کیلومتری جنوب شهر هانوی - پایتخت ویتنام - قرار گرفته است، در قرن‌های گذشته یکی از بنادر مهم...

اطلاعات | نقشه

نظر شما درباره هوی آن

برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب