سفری به جندق...

سفری به جندق...

جندق از توابع شهرستان خور در ۳۵۰ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد. وقتی به جندق سفر می‌کنید، فرصت دارید تا شترسواری را تجربه کنید. علاوه بر این، حیات وحش جندق هم با کل و بز، قوچ و میش، خرگوش، قمری، کبک و تیهو و پاقرقره، انواع روباه معمولی و روباه شنی، گرگ، عقاب و البته پلنگ و یوزلنگ جذابیت‌های خاصی را در این منطقه ایجاد کرده است.
قدمت شهر جندق براساس آثار باقیمانده از ادوار گذشته، به دوهزار سال می‌رسد و قلعه انوشیروان، تنها قلعه ای در کشورمان است که هنوز هم در آن مردم سکونت دارند. این قلعه، یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های تاریخی ایران به شمار می‌رود که بر فراز هر چهار گوشه آن، برجی قد برافراشته است. این قلعه تاریخی و دیدنی، دارای دروازه ای با ویژگی‌های خاص است. اگر در اوایل فصل پاییز به این قلعه بروید، هوای مطبوع و خنکی را تجربه خواهید کرد و اگر در فصل زمستان در کوچه‌های آن قدم بزنید، هوای نسبتا گرمی را تجربه خواهید کرد!
گر به شهر جندق سفر کردید، می‌توانید تعطیلات لذت بخشی در اقامتگاه «طباطبایی» داشته باشید. صاحب اصلی این اقامتگاه، فردی از نوادگان یغمای جندقی، شاعر پرآوازه ایران و شامل دو بخش زمستان نشین در شمال میان سرا و تابستان نشین در جنوب آن است.
این اقامتگاه یک بنای دو طبقه است که دسترسی به بام آن نیز از دو مسیر جداگانه میسر است. اگر قصد دارید با دوستان و آشنایان خود به جندق سفر کنید، نگران کمبود جا نباشید؛ این خانه دارای 14 اتاق است و برای 50 نفر ظرفیت دارد.

سفری به جندق...
سفری به جندق...
سفری به جندق...
سفری به جندق...
سفری به جندق...

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]