چشمه گراوان

چشمه گراوان

چشمه آب معدنی گراوان در یک کیلومتری ربط قرار دارد. ربط شهری بسیار کوچک در چند کیلومتری سردشت و در واقع نزدیک‌ترین شهر به آن می‌باشد. آب این چشمه دارای املاح معدنی فراوانی است که با جاری شدن آب، املاح آن بر روی زمین رسوب می‌کند و سبب به وجود آمدن منظره زیبایی به شکل کوه شده و هر سال بر توده آن افزوده می‌شود.
سردشت به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی و مناظر بکر و فوق‌العاده و آداب و رسوم مردمان ساکن در این منطقه، یک محدوده جغرافیایی استثنائی است.
چشمه گراوان علاوه بر این ویژگیهای منحصر به فرد در طبیعتی زیبا و کنار رودخانه هرمزآباد واقع است، آن سوتر توده ای زیبا از جنگلهای بلوط و چشمه‌ی پر آب کانی کُردان نیز در نزدیکی آن قرار دارند وهر ساله گردشگران زیادی را از اقصی نقاط کشور به خود جلب می‌کند، بعضی برای گردش و تماشای زیبایی آن می‌آیند و عده ای هم، برای معالجه بیماریهای پوستی. هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار چشمه گراوان طبیعت زیبای منطقه را چشم اندازی زیباتر می‌بخشد و میزبان آنان می‌شود که طالب زیبایی طبیعت اند... با فرا رسیدن فصل بهار رودخانه هرمز آباد (که در مجاورت آن قرار دارد) پر آب می‌شود، دشت‌های مجاور آن پر گل و جنگلهای همجوارش هم سرسبز می‌شوند.
چشمه گراوان
چشمه گراوان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]