شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

درخت جوز ، از روستاهای کهن شهرستان نیشابور می‌باشد که در 55 کیلومتری شمال غربی شهرنیشابور واقع گردیده‌است .از نیشابور برای رسیدن به درخت جوز باید به سمت شهرستان فیروزه حرکت نمود و از سه راهی قوچان و میدان فیروزه به سمت سه راهی شهر بار رفت و سپس از مسیر روستاهای خانلق و دامنجان گذشت و مسیر شهر بار را ادامه داد ، در ابتدای روستای اریه ، جاده 5 کیلومتری و خاکی از جاده آسفالته شهر بار جدا می‌شود که شما را به روستای درخت جوز می‌رساند.
در لهجه محلی نیشابور به گردو ، جوز گفته می‌شود و به دلیل وجود درختان زیاد گردو در این دره سرسبز ، روستا را به نام درخت جوز (derakht javz) نام گذاری کرده اند.
از محصولات اصلی این روستا می‌توان گردو، سیب، هلو، آلو، گلابی و ...را نام برد که در میان آنها گردوی این روستا شهره خاص و عام در شهرستان نیشابور می‌باشد.
از مناطق دیدنی این روستا درخت چنار مشرف به چشمه با قطری حدود 9 متر، غار سر نی، هونی، و ارتفاعات بینالود است.پایین بودن سطح اساس رودخانه و واقع شدن زمینهای کشاورزی در بالادست باعث محدودیت کشاورزی این روستا گردیده که همین امر باعث مهاجرت قشر جوان این روستا به شهرهای اطراف گردیده است.
ضمناً این روستا یکی از روستاهای نادر شهرستان در امر تحصیل می‌باشد که قشر تحصیل کرده آن اکنون در پستهای مهمی در کشور و خارج از کشور در حال خدمت می‌باشند.

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]