روستایی با بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران

روستایی با بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران

روستای «آلوارس» که خیلی‌ها وقتی اسمش را می‌شنوند خیال می‌کنند باید نام یک گوشه سبز و درخشان در آن سر دنیا باشد، اما آلوارس آنقدرها هم دور نیست. این روستای ییلاقی از توابع بخش سرعین شهرستان اردبیل است که گفته می‌شود پیش‌تر ییلاق چراگاهی عشایر شاهسون بوده است. بررسی‌های میدانی و شواهد موجود نشان می‌دهد که مکان گزینی و استقراردر این روستا حدود صدها سال پیش برمی‌گردد.
هوای پاک، سرسبزی مراتع اطراف آلوارس هر بیننده‌ای را به شوق وا می‌‌دارد. همچنین آب شدن یخ‌ها و برف‌های دامنه‌های سبلان در فصول بهار و تابستان پوشش گیاهی چشم‌نوازی را همراه گُل‌های ختمی، گون‌های انبوه و لاله‌های سرخ، شقایق‌ها و دیگر گل‌های وحشی پدید می‌آورد که هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند.
مجموعه فرهنگی، توریستی و ورزشی آلوارس در این روستا قرار دارد که بزرگ‌ترین پیست اسکی از لحاظ وسعت در ایران به حساب می‌آید.
ین پیست اسکی در فاصله 12 کیلو‌متری روستای آلوارس و 24 کیلومتری سرعین قرار گرفته و از آنجایی که در ارتفاع 3200 متری از سطح دریا قرار دارد در طول پاییز و زمستان پر از برف است و در حدود شش تا هشت ماه از سال مورد استفاده قرار می گیرد.
این مکان مجهز به امکاناتی مثل بالابر و تله سیژ است و با وجود گرمای 35-40 درجه‌‌ای هوای تابستان در اردبیل و سرعین باز هم می‌‌توانید برف را در این مکان ببینید.
مراکز تفرجگاهی روستا نیز در مسیر پیست اسکی قرار دارند. عشایر منطقه هنگامی که در دامنه‌های کوه سبلان و اطراف روستا با «اوبه»ها و رمه‌های خود به ویژه در بهار و تابستان پراکنده می‌شوند، زیبایی شگفت‌آوری را به فضای روستایی آلوارس می‌بخشند.
روستایی با بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران
روستایی با بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران
روستایی با بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]