توضیحات

ویرایش
دریاچه برم الوان در 40 کیلومتری شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی، دهستان سرآسیاب یوسفی و همچنین در 80کیلومتری شمال غربی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و در دامنه تپه ماهورهای گچی قرار دارد.
آب آن دائمی و ارتفاع آن از سطح دریا 1100 متر است. مساحت این دریاچه 15 هکتار و حداقل عمق آب آن 12 متر و حداکثر 30 متر است. در داخل و پیرامون این تالاب گونه‌هایی از آبزیان و پرندگان آبی از جمله مرغ ماهی‌خوار، غاز و اردک زندگی می‌کنند.
دریاچه الوان دارای پوشش گیاهی انواع پلانکتون‌های گیاهی، نی، گز، زالزالک، خارشتر، پسته وحشی، بادام کوهی،بلوط و سایر گونه‌های نادر گیاهی است.
وجود درختچه‌ها و درختان طبیعی بر روی تپه‌های اطراف، آب و هوای مطبوع وچشم‌انداز بدیع این دریاچه زیبایی خاصی به این گردشگاه بخشیده است.
دریاچه برم الوان در شهرستان بهمئی،از نقاط گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است که در فصل‌های زمستان و اوایل بهار ...مشاهده کامل متن پذیرای گردشگران است.
منبع :http://www.ghatreh.com/news/nn10344616
http://isna.ir/fa/news/91042011740
http://www.wikipg.com/
تنگ سولک بهمئی

تنگ سولک بهمئی

تنگ سولک ( سروک) بهمئی، در غرب تنگ بجک و در نزدیکی شهر لیکک = از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد و در حدود ۴۵ کیلومتری غرب بهبهان قرار دارد که به لحاظ نزدیکی به محدوده شهرستان بهبهان، عموماً مورد استفاده مردم شهرستان بهبهان قرار می‌گیرد. نام تنگ به جهت وجود شکاف عظیمی که در اثر عبور سی...

اطلاعات | نقشه
دریاچه برم الوان

دریاچه برم الو...

دریاچه برم الوان در 40 کیلومتری شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی، دهستان سرآسیاب یوسفی و همچنین در 80کیلومتری شمال غربی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و در دامنه تپه ماهورهای گچی قرار دارد. آب آن دائمی و ارتفاع آن از سطح دریا 1100 متر است. مساحت این دریاچه 15 هکتار و حداقل عمق آب آن 12 متر و...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب