توضیحات

ویرایش
سراب سیاه منصورآباد جاذبه ایست که در حدود 28 کیلومتری شمال غربی مصیری و در نزدیکی روستای سرآب سیاه منصورآباد رستم جای گرفته است.
از جاذبه‌های این منطقه چشمه‌سارهای جوشنده، امامزاده سید نورالدین (ع) و دریاچه‌ای که می‌توان در آن قایقرانی و شنا کرد و به ماهیگیری پرداخت هستند.
منصورآباد رستم یکی از تاریخی‌ترین مناطق ممسنی و رستم است، یک کتیبه تاریخی متعلق به ساسانی – پهلوی یا پارتی – پهلو در حاشیه دریاچه تاریخی سرآسیاب {سرآب سیاه منصورآباد} کشف شده است، این کتیبه در صخره‌های تکیه دریاچه سرآسیاب واقع در منطقه دهنو –شهرستان رستم در مورخه 4/7/1392توسط آقای رضا دهقان فرزند حسین ساکن دهنو مرکزی یافته شد.
چشمه سارها و تالاب زیبای سرآب سیاه در فاصله ۲۸کیلومتری شهر مصیری مرکز شهرستان رستم در استان فارس قرار دارند, برای رفتن به این منطقه طبیعی بایئ در مسیر بابا میدان-گچساران حرکت نمود و پس از طی کردن ۱۵کیلومتر از مبدا بابامیدان، با وارد ...مشاهده کامل متن شدن به جاده فرعی منشعب از دوراهی دهنو و گذشتن از روستاهای دهنو مقیمی ،شهرک دهنو ،دهنو مرکزی ،کرم آباد ،سفلی و علیا به روستای تاریخی و زیبای سرآب سیاه رستم میتوان رسید .
به دلیل وجود مزارع کشاورزی در دو سوی جاده این مسیر در تمامی طول سال بسیار دیدنی بوده و می‌توان متناسب با فصول مختلف سال مزارع زیبای برنج گندم ،ذرت ،ماش ،کلزا و بعضاً کنجد و خیار را مشاهده کرده و لذت برد .
تالاب منصورآباد رستم هم یکی از تفریحی‌ترین و تاریخی‌ترین نقاط استان پهناور فارس است که با داشتن مناظر بسیار زیبا و همچنین خصوصیات تاریخی می‌تواند به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی استان تبدیل شود.
این منطقۀ زیبا و آرام تالابی به طول چند کیلومتر و با "دبی آب" غیر قابل اندازه‌گیری دقیق دارد که حاصل از صدها چشمه‌سار از دل کوه می‌باشد و ازمنحصربفردترین منابع آب شهرستان است
این تالاب دارای تنوع زیستی-گیاهی نظیر درختان بید و کنار و نیزار‌های پرتراکم و نیز آبزیانی چون انواع کپور، ماهیان وحشی، ماهیان مولد بومی رودخانه زهره و کارون، خرچنگ و لاک‌پشت و انواع پلانکتون‌های جانوری و گیاهی و همچنین پرندگانی چون مرغابی وحشی، لک‌لک، کبک وهمچنین جانورانی چون روباه، سمور، جوجه تیغی، سگ آبی می‌باشد.

منبع:
http://sorenarostam.blogfa.com
http://www.noorbaran90.ir/post/27
http://ary666.blogfa.com/post-102.aspx
http://www.sarabsyah.loxblog.com/
http://www.ghatreh.com
http://raaknews.com/Print-SitePage-12590.aspx
http://sorenarostam.blogfa.com/
http://tnews.ir/khabar/3BCC23289050.html
سنگ‌نگاره کورانگون

سنگ‌نگاره کورا...

کورانگون (کورنگون ) نقش برجسته ای است که در نزدیکی روستای سه‌تلان، دهستان فهلیان در نزدیکی نورآباد ممسنی روی یکی از کوه‌ها به نام کوه کورنگون و به ارتفاع تقریبی 100 متر، قرار دارد.این بنا اثری عیلامی از هزاره سوم قبل از میلاد است. نقش‌برجسته‌ی کورنگون در سال 1300 خورشیدی توسط «بارون اف...

اطلاعات | نقشه
سرچشمه تنگ گجستان‬‎

سرچشمه تنگ گجس...

سرچشمه تنگ گجستان در بخش سورنا در پشت‌کوه شهرستان رستم قرار گرفته است و از زیباترین مناطق گردشگری استان فارس است. تنگ گجستان در منطقه پشتکوه رستم قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از روستای کوپن به سمت شمال حدود ۴۰کیلومتر مسیر آسفالته را طی نمود . تنگه گجستان محلی است که در سال ۱۳۴۲ ...

اطلاعات
سراب سیاه منصورآباد

سراب سیاه منصو...

سراب سیاه منصورآباد جاذبه ایست که در حدود 28 کیلومتری شمال غربی مصیری و در نزدیکی روستای سرآب سیاه منصورآباد رستم جای گرفته است. از جاذبه‌های این منطقه چشمه‌سارهای جوشنده، امامزاده سید نورالدین (ع) و دریاچه‌ای که می‌توان در آن قایقرانی و شنا کرد و به ماهیگیری پرداخت هستند. منصورآباد ...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب