توضیحات

ویرایش
در نزدیکی روستای اما پشت سد ایلام آبشاری به نام آبشار اما قرار دارد ,ارتفاع این آبشار حدود بیست متر است
برای دسترسی به این محل از ایلام باید از میدان قرآن در شهرستان ایلام به سمت ملکشاهی حرکت کرده و بعد از روستای چشمه کبود وارد یک مسیر فرعی بسیار زیبا در کنار دریاچه و جنگل بلوط شوید.
با طی این مسیر پس از عبور از دریاچه سد ایلام ، در 25 کیلومتری جنوب ایلام به روستای اما که محل کوچکی است خواهد رسید.
آبشار این محل در میان دره ای واقع شده که آب آن به سمت دریاچه سد ایلام در حرکت است.
خز و سرخس پرسیاوشان در دیواره‌های این آبشار زیبایی آن را صد چندان کرده است
درختان زیبای انجیر کوهی ، انگور و بلوط اطراف این محل سرسبز را فرا گرفته اند و عبور رشته رشته آب در میان سرخس‌ها و خزه‌ها ، چشمان هر بیننده ای را خیره ...مشاهده کامل متن می‌کند.
سد ایلام سدی است که جهت تهیه آب شرب و صنعتی مردم ایلام احداث شده است. دریاچه این سد نیز زیبا و تماشایی است و آب زلال آن پذیرای گردشگرانی است که جهت ماهیگیری ، شنا و تحقیقات علمی به این منطقه سرازیر می‌شوند , در ادامه مسیر به روستای مهر و در نهایت شهر ملکشاهی خواهید رسید.

منبع:
http://www.negahmedia.ir/mob/media/show_pic/19297
http://www.zistnews.com/News.aspx?ID=13354
http://roozno.com/fa/news/84823
http://sedayeazad.com/fa/news/14079
http://samair.ir/sakhte/eghtesad/22903
آبشار اما

آبشار اما

در نزدیکی روستای اما پشت سد ایلام آبشاری به نام آبشار اما قرار دارد ,ارتفاع این آبشار حدود بیست متر است برای دسترسی به این محل از ایلام باید از میدان قرآن در شهرستان ایلام به سمت ملکشاهی حرکت کرده و بعد از روستای چشمه کبود وارد یک مسیر فرعی بسیار زیبا در کنار دریاچه و جنگل بلوط شوید. ...

اطلاعات | نقشه
امامزاده سید محمد ابوچماقین (ع)

امامزاده سید م...

مقبره امامزاده سید‌محمد (ع) معروف به «ابو چماقین» یا «پیر کتک» در ۲۵ کیلومتری شهر ملکشاهی در انتهای دره پر آب و با صفای «گز» قرار دارد. وی از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است ، به گفته اهالی منطقه در گذشته مقبره امامزاده سید محمد ابوچماقین (ع) به‌صورت تخته سنگی مستطیلی شکل و دیواره‌ای سن...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب