1

توضیحات

ویرایش
آدرس : کرمان. 10 کیلومتری شرق شهرستان بم (جاده بم- زاهدان
آدرس : کرمان. 10 کیلومتری شرق شهرستان بم (جاده بم- زاهدان)
ارگ جدید بم شهرکی مدرن و پیشرفته با 2 هزار و 100 هکتار مساحت در فاصله 10 کیلومتری شرق شهرستان بم واقع شده و کلنگ آغاز به کار آن در سال 1372 توسط رئیس جمهور وقت به زمین زده شد و سر انجام در بهمن ماه 1376 تاسیس شد.
علی رغم اینکه منطقه شرایط کویری دارد از منابع آب کافی برخوردار است و مساحتی در حدود یک هزار هکتار از اراضی آن مشتمل بر داشتن شرایط اقتصادی خوبی می‌باشد.
از ارکان مورد توجه در ارگ جدید حمایت از صنعت توریسم است که با ایجاد امکاناتی از قبیل هتل چهار ستاره، رستوران‌های متنوع، مجتمع‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده و روباز، پیست‌های سوارکاری، دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری و دریاچه جزو شیک‌ترین و مدرن‌ترین مجموعه‌های تفریحی توریستی در جنوب شرق شمرده می‌شود و از سویی ظرفیت زیادی را برای پذیرش توریست‌های داخلی داراست و شامل امکانات تفریحی برای گردشگران است.
اغلب تصوری که از شهر بم وجود دارد کویری خشک و زلزله زده است اما همین منطقه باغ ...مشاهده کامل متن هایی به مساحت چندیی کیلومتر داشته و به ویژه آنکه منطقه مورد نظر خوشبختانه از آسیب زلزله در امان بود و اکنون از بهترین قطب‌های گردشگری محسوب می‌شود.
اما آنچه که قابل ذکر است امکاناتی است که در دل این منطقه جای گرفته است و باعث متمایز شدن آن نسبت به نقاط دیگر شده و حتی بسیاری آن را قابل مقایسه با زیبایی مجموعه امکانات تفریحی در شمال تهران می‌دانند.
هتل‌های شیک و زیبا و واحدهای اقامتی و کافه تریاها و باغ‌های شیک و زیبا جذابیت منطقه را دوچندان کرده است.همه ساله در منطقه ویژه ارگ جدید بم برای سپاس گزاری به درگاه خداوند، جشن بزرگ خرما برگزار می‌شود.
همچنین در ایام نوروز جشن‌های زیبایی در ارگ جدید جریان دارد. معمولا هنرمندان در این جشن شرکت می‌کنند و این جشن‌ها اغلب تا پاسی از شب ادامه دارد.

منابع:
http://www.argejadid.ir/ArgeJadid/index.php
http://www.freezones.ir/Default.aspx?tabid=123
http://www.ordup.com/
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921028001097
ارگ بم

ارگ بم

در شمال شرقی شهر بم، بر بالا و دامنه صخره ای عظیم، قلعه ای مستحکم را پی افکنده اند که اهالی محل آن را "ارگ" می‌نامند که در واقع این بنای سترگ، شهر قدیـم بم است. ارگ بــم و شهـــر آن از جمله قلعه‌های نظامی بسیار مهم و تاریخی به شمار می‌رود. ارگ بم نمونه کاملی از شیوه‌های معماری ایران ...

اطلاعات | نقشه
آبشار ده بکری

آبشار ده بکری

روستای ییلاقی دهبکری در 50 کیلومتری غرب شهر بم و در مسیر جیرفت قرار دارد این روستا با 2500 متر ارتفاع بین کوه‌های شیر، برفو، چاله، کمایی، جمالی و سوزا و سولو قرار گرفته است. این منطقه در فصل تابستان سرسبز و با طراوت و در پاییز رویایی و دارای زمستان‌هایی روح نواز است. وجود آبشارها در ...

اطلاعات | نقشه
ارگ جدید بم

ارگ جدید بم

آدرس : کرمان. 10 کیلومتری شرق شهرستان بم (جاده بم- زاهدان) ارگ جدید بم شهرکی مدرن و پیشرفته با 2 هزار و 100 هکتار مساحت در فاصله 10 کیلومتری شرق شهرستان بم واقع شده و کلنگ آغاز به کار آن در سال 1372 توسط رئیس جمهور وقت به زمین زده شد و سر انجام در بهمن ماه 1376 تاسیس شد. علی رغم اینکه...

اطلاعات | نقشه
روستای دهبکری

روستای دهبکری

«روستای ییلاقی دهبکری» در 50 کیلومتری شهر بم در مسیر جیرفت در ابتدای رشته کوه «جبال بارز» قرار گرفته است. آب و هوای آن تحت تاثیر اقلیم کوهستانی در تابستان‌ها ملایم و در زمستان‌ها معتدل است. بنابر منابع بومی و محلی، «بکر» نام یکی از بزرگان طایفه‌ای بوده است و این روستای ییلاقی به نام ...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب