توضیحات

ویرایش
دریاچه ولشت یکی از 10 دریاچه آب شیرین کشور محسوب می‌شود که در منطقه کلاردشت واقع شده و محیط زیست مناسبی را برای پرندگان و آبزیان فراهم نموده است.
گونه‌های گیاهی و جانوری کلاردشت نیز از دیگر ویژگی‌های آن هستند.
مجموعه ویژگی‌های طبیعی کلاردشت شرایطی را فراهم نموده که از دیرباز این منطقه مورد توجه انسان و سکونت وی قرار گرفته است. امروزه شواهد فراوان برجای مانده در زمینه‌های باستان شناسی، مردم شناسی، صنایع دستی و هنرهای سنتی حکایت از غنای فرهنگی این منطقه دارد.
دریاچه کوهستانی ولشت در جنوب غربی شهر چالوس و در شمال شرقی کلاردشت و در ارتفاع یک هزار متری از سطح دریاچه خزر قرار دارد.
مسیر دسترسی به آن از شهر چالوس و از طریق کندوان و محور ارتباطی چالوس به تهران آغاز و پس از طی بیست و سه کیلومتر و بعد از پل کجور و گذر از سربالایی‌ها و پیچ‌های جنگل تا کنار دریاچه ادامه می‌یابد.
دریاچه ولشت به دلیل چشم انداز سبز و طبیعت منحصر ...مشاهده کامل متن به فرد آن از جمله دیدنی‌ترین میراث طبیعی کشور محسوب می‌شود که هر ساله بسیاری از گردشگران را برای بازدید از این منطقه جلب می‌کند.
حضور گردشگران بدون نظارت، طی سال‌های گذشته طبیعت این منطقه را آسیب پذیر و اکوسیستم طبیعی آن را دگرگون کرده است. دریاچه ولشت دارای اکسیژن و دمای متفاوتی با سایر نقاط کلاردشت است و ورود آلاینده‌های محیطی، حیات انواع آبزیان چون ماهی سفید، اردک ماهی، شاه کولی و حتی جلبک‌ها و پلانگتون‌ها را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
در کیلومتر 25 جاده کرج-چالوس، شهر مرزن آباد واقع گردیده است.
در بخشهای شرقی و غربی مرزن آباد، دو منطقه ییلاقی به نامهای کجور و کلاردشت واقع شده اند که دارای چشم اندازهای طبیعی و فرهنگی دیدنی و جذابی هستند. کلاردشت در بخش غربی و 12 کیلومتری مرزن آباد در یک خط مستقیم واقع شده است.
نام این منطقه در منابع تاریخی و جغرافیائی قدیم با نامهای کلار و کلارآباد آمده است. کلاردشت در دامنه‌های شمالی سلسله جبال البرز قرار دارد. در بخش جنوب غربی این منطقه کوه معروف و نسبتا مرتفع علم کوه واقع شده است.
آب و هوای منطقه سرد کوهستانی می‌باشد. رودخانه‌ها و چشمه‌های زیادی در آن جاری هستند که مهمترین آنها رودخانه سرد آبرود است. این رودخانه از کوههای غرب کلاردشت سرچشمه می‌گیرد و پس از مشروب کردن بخشی از اراضی کلاردشت در منطقه غرب چالوس به دریای خزر می‌ریزد.
از جاذبه‌های کلاردشت، در یاچه‌های کوچک و بزرگ آن است که بر جاذبه‌های طبیعی آن می‌افزاید که دریاچه ولشت یکی از جاذبه‌های این منطقه زیبا می‌باشد.

منبع :
http://alborz.irib.ir/
علم کوه

علم کوه

علم کوه رویایی با ارتفاع تقریبی ۴۸۵۰ متر از سطح دریا دومین قله بلند ایران است . بیشتر شهرت این قله به خاطر دیواره‌ایست که در دامنهٔ شمالی آن واقع است و دارای فنّی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی در ایران است. این دیواره در ایران، جایگاهی مانند کی۲ در جهان را داراست. ...

اطلاعات | نقشه
کاخ اجابیت

کاخ اجابیت

کاخ اجابیت یا اُجابت کاخی است که در روستای اجابیت و در دامنه ارتفاعات جنوب مشرف بر شهر کلاردشت و در ۲ کیلومتری شهر کلاردشت قرار دارد. مسیر دسترسی به کاخ از چالوس شروع شده و در مسیر کندوان و محور ارتباطی چالوس به تهران تا مسافت 35 کیلومتر ادامه دارد و سپس در مرکز شهر مرزن آباد به طرف غر...

اطلاعات | نقشه
دریاچه ولشت

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت یکی از 10 دریاچه آب شیرین کشور محسوب می‌شود که در منطقه کلاردشت واقع شده و محیط زیست مناسبی را برای پرندگان و آبزیان فراهم نموده است. گونه‌های گیاهی و جانوری کلاردشت نیز از دیگر ویژگی‌های آن هستند. مجموعه ویژگی‌های طبیعی کلاردشت شرایطی را فراهم نموده که از دیرباز این منط...

اطلاعات | نقشه
روستای مازیچال

روستای مازیچال

دهکده مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. در۵۰ کیلومتری شهر عباس و نزدیک کلاردشت که حدود یک ساعت زمان می‌برد تا بعد از گذر از 17 کیلومتر جاده، به ارتفاعات دیدنی مازیچال برساند. چشم انداز بسیار زیبای روستای مازیچال با دیدی وسیع از رامسر تا چالوس، موقعیتی بی‌نظیر به این ده...

اطلاعات | نقشه
روستای طبرسو

روستای طبرسو

طبرسو روستای زیبا و بی ادعا در دل طبیعت کلاردشت روستای طبرسو با مرکز کلاردشت 7 کیلومتر و با جاده ارتباطی به چالوس 1700 متر فاصله دارد که در دامنه جنگل قرار دارد. طبرسو از شمال به دشت کلار و نیروگاه برق، از جنوب به جنگل‌های سرسبز و بسیار زیبای البرز، از شرق به روستای پی قلعه و تپه‌ی ...

اطلاعات | نقشه

تهدیدی برای ولشت

این عکسی از دریاچه زیبای ولشت است.راه دسترسی وفصل بازدید و...در اینترنت قابل جستجو است.اما بازیابی ویا ساخت دریاچه شبیه ولشت قابل انجام نیست.چرا به خاطر تنبلی ورفاه زدگی حاضریم تمام مسیرهای گردشگری اسفالت شود دکه ومغازه در این نقاط بر پا شود درگوشه وکنار این نقاط دستشویی احداث شود چرا بخود اجازه میدهیم ... ادامه مطلب
تهدیدی برای ولشت

طاهره کرمانی

طاهره کرمانی یکشنبه 7 شهریور 95 - 22:07

:( کاش بیشتر مراقب طبیعت باشیم

دریاچه ولشت ،71 امین میراث طبیعی ملی ایران

Landscapes of Valasht(Sama)Lake/Kelardasht County/Mazandaran Province
مناظری از دریاچه ولشت(سماء)،شهرستان کلاردشت،استان مازندران
ولشت یکی از دریاچه‌های بزرگ آب شیرین ایران است که با ۱۵هکتار مساحت و ۲۰متر عمق درشهرستان کلاردشت استان مازندران جای گرفته است. این دریاچه زیبا به عنوان 71 امین میراث ... ادامه مطلب
دریاچه ولشت ،71 امین میراث طبیعی ملی ایران

دریاچه ولشت

دریاچه کوهستانی ولشت در جنوب غربی شهر چالوس و در شمال شرقی کلاردشت قرار دارد. دریاچه ولشت یکی از 10 دریاچه آب شیرین کشور محسوب می‌شود که در این منطقه واقع شده و محیط زیست مناسبی را برای پرندگان و آبزیان فراهم نموده است. گونه‌های گیاهی و جانوری کلاردشت نیز از دیگر ویژگی‌های آن هستند.
دریاچه ولشت از ... ادامه مطلب
دریاچه ولشت

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب