1

توضیحات

ویرایش
آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است. این آبشار به معنی "سایه درخت بید" است که در 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و همچون نگینی در دل جنگلهای زیبایی این منطقه می‌درخشد.
ابهت این پدیده طبیعی برای هر بیننده جالب و جذاب است به ویژه وقتی از پایین به این آبشارنگریسته می‌شود با ابهت و زیبایی صد برابر آبشار ویسادار مواجه می‌شوی، صدای ریزش آب از ارتفاع حدود 20 متری و نیم دایره ای که آب در دل سنگ و صخره برای رسیدن به دریا ایجاد می‌کند، دیدنی است.
صدای پرندگان و شرشر آب و نور خورشید که از لابه لای شاخ و برگ درختان به زمین می‌تابد منظره ای فوق العاده به وجود آورده که کم نظیر است. البته زیبایی‌های این پدیده طبیعی آنقدر زیاد است که نمی‌توان وصفش کرد و به قولی آبشار ویسادار را باید دید، نه اینکه راجع به آن نوشت.
با این وصف زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان به حدی است که نه با نوشتن قابل توصیف است و نه با دیدن چون طبیعت به گیلان ...مشاهده کامل متن چنان جاذبه‌ای داده که حتی دیدن تعداد کمی از این جاذبه‌ها در سالهای متوالی برای جهانگردان و ایرانگردان امکانپذیر نیست.
ﺑﺮای دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ آﺑﺸﺎر ﺑﺎﯾﺪ از ﻣﺴﯿﺮی ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺒﺎوﺟﻨﮕﻠﯽ ﻋﺒﻮر ﮐﻨﯿﻢ . آﺑﺸﺎر درﻧﻮع ﺧﻮد ﮐﻢ ﻧﻈﯿﺮ و در اﺳﺘﺎن ﮔﯿﻼن ﺑﯽ ﻧﻈﯿﺮ اﺳﺖ . آﺑﺸﺎر ﺑﺰرگ و ﭘﺮ آب ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ . ﺑﺮ روی آن ﭘﻞ ﻋﺎﺑﺮ ﭘﯿﺎده اﺣﺪاث ﮐﺮدﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻋﺒﻮر از روی آن آﺑﺸﺎر در زﯾﺮ ﭘﺎ ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد.
اﻃﺮاف آن را ﺟﻨﮕﻞ ﻓﺮا ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺳﺮﺳﺒﺰ اﺳﺖ. ﻣﻨﻄﻘﻪ وﯾﺴﺎدار ﺑﮑﺮ و دﺳﺖ ﻧﺨﻮرده اﺳﺖ.
آﺑﺸﺎروﯾﺴﺎدار، ﺟﺎده ﺟﻨﮕﻠﯽ ، ﺟﻨﮕﻞ اﻧﺒﻮه ، ﭼﺸﻢ اﻧﺪازﻫﺎی ﺑﮑﺮ ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﺤﻞ و ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻣﻮﺟﻮد درﻣﺴﯿﺮ دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ آﺑﺸﺎر، اﯾﻦ اﻣﮑﺎن را ﻣﯿﺪﻫﺪ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﺤﻞ وﻣﺤﻮر دﺳﺘﺮﺳﯽ ، ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻗﻄﺐ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﮔﺮدی ﻏﺮب ﮔﯿﻼن و ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن رﺿﻮاﻧﺸﻬﺮ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮارﮔﯿﺮد و ﻃﺮح ﻫﺎی ﭘﯿﺸﺘﺎز در آن ﭘﯿﺎده ﺷﻮد.
اگر امارات و شیخ نشینهای عربی با احداث سواحل مصنوعی و ... گردشگری خود را توسعه بخشیده‌اند، صرف وجود جاذبه ای به نام آبشارهای ایران زمین کافی است تا در صورت برنامه ریزی، تمامی معادلات موجود در گردشگری منطقه به هم بریزد.
بدین ترتیب " آبشار ویسادار" موقعیت منحصر به فردی برای توسعه گردشگری در منطقه سرسبزغرب استان گیلان به وجود آورده است که باید با ایجاد زیر ساختهای مناسب گردشگری و جذب توریسم ازاین موقعیت بهره برداری بهینه صورت گیرد.
آسفالت مسیر منتهی به آبشار ویسادار، نصب سطل زباله، نصب تابلو از مشخصات آبشار، ساخت امکانات رفاهی و تفریحی و تامین زیرساختهای گردشگری منطقه ضرورتی است که مسئولان باید به آن توجهی ویژه داشته باشند.
نصب تابلویی در شهر پره سر که عکسی از آبشار بر آن نقش بسته باشد راهنمای خوبی برای مردم و معرفی آبشار به مسافران خواهد بود. همچنین اعطای مجوز ساخت یک یا چند کلبه سنتی به جوانان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ضرورتی دیگر است.
به هر حال وجود آبشار ویسادار برای مردم پره سر نعمت بزرگی است اگر بتوان از این نعمت خدادادی به نحو احسن استفاده کرد بی شک بر درآمد مردم، توسعه شهر و بخش پره سر اثر مثبت خواهد گذاشت
پره سر در حد فاصل میان شهرهای رضوانشهر و هشتپرتالش واقع شده است که با رضوانشهر حدود 17 کیلومتر و با هشتپر تالش حدود 30 کیلومتر فاصله دارد و در 100 کیلومتری رشت و آستارا قرار دارد.
این شهر که در بخش پره سر شهرستان رضوانشهر استان گیلان قرار دارد دارای آب و هوای معتدل خزری است و بهترین زمان برای سفر به این منطقه ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، شهریور و مهر است که رطوبت هوا به نسبت کاهش می‌یابد.
این بخش دارای فرهنگ باستانی است و ساکنان این منطقه به صورت بومی تالشان هستند که با گذشت زمان گیلکان از شرق به این مکان مهاجرت کرده اند و ترکها نیز از غرب یعنی آذربایجان آمده اند.
این بخش دارای دو دهستان به نامهای "ییلاقی ارده" و "ساحلی دیناچال" است، ییلاقی ارده که مرکز آن "ارده" نام دارد که در کوههای تالش واقع شده که خود یکی از مکانهای مسکونی قدیمی غرب گیلان در حوزه تالش است که توابع آن روستاهای "چروده"، "اندل"، "وسکه" و ...است. هر کدام از این روستاها دارای تاریخی به مراتب قدیمی هستند به ویژه روستای وسکه که تحقیقات و آثار کشف شده در آن قدمت منطقه را حدود چهار هزار سال نشان می‌دهد.
روستای وسکه یکی از قدیمی‌ترین تمدنهای منطقه خاورمیانه است که از این نظر با منطقه تول(Toul) در تالش برابری می‌کند. دهستان ساحلی "دیناچال" که مرکز آن روستای به همین نام است که بر کرانه رودخانه دیناچال تشکیل شده است و از دیدنیهای این دهستان می‌توان به مسجد سفید یا "ایسپی یَه مَزگَت" هزار ساله را نام برد.
از دیگر مکانهای دیدنی این دهستان می‌توان به ساحل زیبای "سیمبرخاله"، ساحل دهکده ساحلی "رودکنار" و از مناطق زیارتی می‌توان به آرامگاه "شیخ سلیمان" اشاره کرد.
منبع:
http://www.yjc.ir/fa/news/4907019
رودخانه شفارود

رودخانه شفارود

در مسیر عبور از کوههای تالش از طریق جاده پونل به هروآباد رودخانه ای در کنار جاده از میان کوهها عبور می‌کند که نام آن شفارود است و این رودخانه با نامهای مختلفی از جمله وسکه ربار، مینه رو و .... شناخته می‌شود. شفارود دومین رودخانه پر آب تالش محسوب می‌شود و در مسیر آن رودهای متعدد و کوچک ب...

اطلاعات | نقشه
پل آجری پونل

پل آجری پونل

پل آجری پونل یا پل خشتی پونل در شمال غربِ استان گیلان، در محدوده رضوانشهر قرار گرفته است. پل پونل در 4 کیلومتری جاده رضوانشهر به تالش بر رودخانه شفارود ساخته شده است. رودخانه شفارود بعد از گذشتن از پل پونل به دریای خزر سرازیر می‌شود. این پُل در مسیرِ کاروان روِ عباسی «رشت-آستارا» ساخت...

اطلاعات | نقشه
آبشار ویسادار

آبشار ویسادار

آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است. این آبشار به معنی "سایه درخت بید" است که در 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و همچون نگینی در دل جنگلهای زیبایی این منطقه می‌درخشد. ابهت این پدیده طبیعی برای هر بیننده جالب و جذاب است به وی...

اطلاعات | نقشه
مسجد اسپیه مزگت

مسجد اسپیه مزگ...

ایسپیه مزگت از اهمیت تاریخی و مذهبی بسیاری برخوردار است که بازسازی ، مرمت و برنامه عملیاتی این بنا می‌تواند هویت آن را روشن‌تر سازد. این بنا را می‌توان یکی از شگفت‌ترین بناهای تاریخی گیلان به شمار آورد. ایسپیه مزگت از دو کلمه "ایسپی" در زبان تالشی به معنای سفید و "مزگت" در زبان اوستا ب...

اطلاعات | نقشه
دوشاب اربه

دوشاب اربه

هر ساله در بخش‌های مختلف سرزمین سرسبزگیلان برنامه‌ها و آیین‌های سنتی مختلفی برگزار می‌گرددکه نشان از فرهنگی غنی مردم این خطه سرسبز می‌باشد،یکی از این سنت‌ها مراسم اربه دوشاب است. اربه نام خرمالوی مدرن امروزی است که شکل توسعه یافته اش بیشتر به گوجه فرنگی شباهت دارد،اصلیت این میوه جنگلی ...

اطلاعات

راه رسیدن به ابشار ویسادار

راه رسیدن به این آبشار وقتی از رشت به طرف آستارا حرکت می‌کنید باید بعد از رد شدن از انزلی و شهر رضوانشهر به شهر پره سر برسید. سپس از سه راه احمد باید به طرف روستای سِکَرَه سرا که نام رسمی اش صیقلسرا است،حرکت کنید. بعد از عبور از این روستا به آوَوییار می‌رسید. بعد از عبور از آن روستا به محل آبشار می‌رسید. ... ادامه مطلب
راه رسیدن  به ابشار ویسادار

آبشار ویسادار

آبشار ویسادار-شهر پره سر-شهرستان رضوانشهر-استان گیلان
Visadar Waterfall/Paresar City/RezvanShahr County/Gilan Province
photographer:Mr. Khalil Gholami & Others
پَره‌سَر یکی از شهرهای ساحلی شهرستان رضوانشهر استان گیلان است که در کناره جنوب غربی دریای خزر، در مسیر جاده بندر انزلی ـ آستارا قرار ... ادامه مطلب
آبشار ویسادار

تور دو روزه ماسال ییلاق اولسبلنگاه _ پنج شنبه‌ها _ 145هزارتومن _ Happy Group

هتل : ییلاقی خرسند
وسیله نقلیه : توریستی
قیمت : 145,000 تومان
زمان : پنجشنبه ها
آژانس : Happy Group
تماس : 09194000655
ثابت : 02188511599
مدت تور : 2 روزه
خدمات تور : صبحانه ، ناهار ، عصرانه ، راهنمای مجرب
توضیحات :
ماسال / ساحل گیسوم / آبشار ویسادار / دشت آلاله ... ادامه مطلب

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب